Yemeni American Community Success Stories

قصص نجاح الجالية اليمنية الأمريكية

 


Success Story:

Sadam Ali

Boxer

Sadam Ali was born in 1988 in Brooklyn, New York. He was raised there by his Yemeni-immigrant parents and has four sisters and a brother. Sadam began boxing at the Bed-Stuy Boxing Club in the neighborhood of Bedford-Stuyvesant at the age of eight, after being inspired by the legendary American boxer Muhammad Ali, and the Yemeni-British boxer “Prince” Naseem Hamed.

In 2006, he won the National Golden Glove Championship in the featherweight division in 2006 at the age of 17. Then he represented the United States at the 2006 World Junior Championships, where he won a bronze medal. In 2007, Sadam moved up to lightweight and again won the National Golden Glove Championship in his new division. Sadam Ali is the second boxer to win it in two different weight classes in consecutive years in New York.

Olympic Qualification

Sadam Ali qualified for the 2008 Olympics by finishing in second place at the AIBA 1st Americas Olympic Qualifying Tournament held in Port of Spain, Trinidad and Tobago in March 2008. He defeated Jesus Cuadro of Venezuela in the quarterfinal round, and Juan Nicolas Cuellas of Argentina in the semifinal round. He lost by decision in the final round to Cuba’s Yordenis Ugás by a score of 13-5. round.

Between 2009- 2018, Sadam Ali signed with Golden Boy Boxing on June 24, 2013, to promote his boxing career. He won over 14 fights with knockouts and 13 by judge decision. One of these fights was held on November 08, 2014, Sadam Ali took on Juan Carlos Abregu and was heading into the fight as a big underdog. Sadam defeated Abregu, the fight was stopped in the 9th round and ruled as a TKO victory which meant Sadam Ali had won the welterweight title.

On March 05, 2016, Sadam Ali was defeated by Vargas. However, in 2017, the 37-year-old legendary Puerto-Rican fighter had his moments against the 29-year-old Yemeni American boxer, but in the end, Sadam Ali young spirit made Catto lose. Cotto reportedly was set to make at least $2 million for the fight while Sadam was guaranteed $700,000. After the bout.


 


قصة نجـــــاح :

    صدام علي

ملاكم يمني أمريكي

     ولد صدام علي في عام 1988 في بروكلين بمدينة نيويورك ، وهو من ابويين يمنيين امريكيين، له من الأخوات أربع وأخ واحد. بدأ حياته الرياضية باكرا مستلهما دوافعه وشغفه وحبه للملاكمة من الملاكم الأمريكي الاسطورة محمد علي كلاي واليمني البريطاني نسيم حميد ، فبدأ في سن الخامسة بالتدريب على رياضة الكاراتيه ثم انخرط في نادي رياضي لإتقان رياضة الملاكمة بكل همة ونشاط وعزيمة، وكان يذهب يوميا الى صالة التدريب ولا يتوانى عن بذل أقصى جهوده لتحقيق الأفضل وتحقيق حلمه للوصول إلى الالعاب الأولمبية ليمثل فيها الولايات المتحدة الأمريكية.

     يعد صدام علي  Arabic translation. ملاكما من الوزن المتوسط خاض مباريات عديدة وحقق من خلالها بطولة القفازات الذهبية لمدينة نيويورك لوزنين هما الريشة والخفيف وهو في سن 17 عاما وذلك خلال عامي( 2006-2007) مما يعد ذلك انجازا يحسب له كونه الثاني على مستوى هذه البطولة الذي يفوز فيها لمرتين متتاليتين وبفئتين مختلفتين.

     بدأ صدام بتحقيق أولى خطوات تحقيق حلمه من خلال تأهله للمشاركة في دورة الألعاب الأولمبية عام 2008، فأحتل المركز الثاني في بطولة منظمة الملاكمة الدولية الأميركية (AIBO)، وكانت تعد أول منافسة له في الدورة الأولمبية لمتأهلي الأميركتين التي انعقدت في ترينيداد و توباجو في مارس عام 2008 ، تغلّب فيها على  الملاكم الفنزويلي جيسوس كودرو في ربع النهائي، كما تغلّب على الملاكم الارجنتيني خوان نيكولاس في نصف النهائي، لكنه خسر في النهائي بقرار المُحكمين بالنقاط (13-5)في نزاله مع الملاكم الكوبي يوردينس أوقاس.

     اتجه صدام بعد ذلك الى الاحتراف ، فخاض على ما يزيد عن 29 مباراة خلال عامي( 2009 – 2018 ) كان 14 فوزا منها بالضربة القاضية ولم يخسر إلا باثنتين فقط ، ووقع عقداً  مع Golden Boy Boxing في 24 يونيو 2013 لتعزيز حياته المهنية في الملاكمة ، يذكر من تلك المباريات ما كانت في 8 نوفمبر 2014 ، حيث واجه صدام علي الملاكم خوان كارلوس أبريغو وكان يتجه إلى المعركة باعتباره خاسرًا لكن المواجهة انتهت بفوز الملاكم اليمني الامريكي صدام علي في الجولة التاسعة بالضربة القاضية.    في 5 مارس عام 2016 خسر صدام مباراته امام اللاعب فارجس ليعود في 29 يوليو 2017 ليحتل موقعًا جديداً في منافسة Goldenboy من خلال فوزه على البطل الفنزويلي يوهان بيريز ، فكانت هذه فرصة جديدة امام صدام علي ليصبح منافسًا على اللقب مرة أخرى.

 خاض صدام في عام 2017 وقد كان يبلغ  من العمر 29 سنه آنذاك منافسة مع  الملاكم البورتوريكي كوتو الذي كان يبلغ من العمر 37 سنه وفاز فيها ليحصد صدام مبلغا وقدره 700,000 دولار . وينتظر صدام علي البطل اليمني الأمريكي خوض مباراته أمام اللاعب الهندوراسي إدي جوميز في 4 مايو المقبل في ولاية نيفاذا الأمريكية .


  • 39
    Shares
Posted in .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *